Wiele osób, które chciałyby stworzyć własny kurs online, porzuca plany w obawie o aspekty techniczne. Jak przygotować taki kurs i przede wszystkim jak go sprzedać to pytania, które nurtują wielu specjalistów w najróżniejszych branżach. O tym warto pamiętać, rozpatrując możliwości sprzedaży własnego kursu online.
Zewnętrzny serwis czy własna strona – jak sprzedać kurs online?
Osoby, które planują sprzedać kurs online, mogą dokonać tego za pośrednictwem zewnętrznej platformy lub własnej strony. W pierwszym przypadku możemy liczyć na duże ułatwienia zarówno w przygotowaniu kursu, jak i jego promocji. Najpopularniejsze w Polsce serwisy z kursami online to Udemy, Kuvi i Eduneo.online, które oferują różnorodne rozwiązania. Niektóre z nich są bardzo zaawansowane – twórcy kursów online mają szansę dowiedzieć się, jak przygotować wysokiej jakości materiały, które będą się lepiej sprzedawać. Ogromnym atutem takich serwisów jest promocja kursów – twórca kursu teoretycznie nie musi zajmować się więc marketingiem. Należy jednak pamiętać, że każda platforma pobiera mniejsze lub większe prowizje za sprzedaż kursu.
Nie chcąc dzielić się zarobkami, należy rozważyć sprzedaż kursu na własnej stronie. Wówczas ponosimy koszty hostingu i domeny, jednak stronę możemy (a nawet powinniśmy!) wykorzystać w innych celach. Nawet jeśli nie prowadzimy sprzedaży internetowej, własny serwis może posłużyć nam do prowadzenia bloga, za pomocą którego skutecznie zbudujemy wizerunek specjalisty w swojej branży. Decydując się na sprzedaż kursu online za pomocą swojej strony, będziemy jednak w pełni odpowiedzialni za marketing.
Sprzedaż własnego kursu online a strategia marketingowa
Zastanawiając się, jak sprzedać kurs online, należy wziąć pod uwagę, gdzie znajdziemy najwięcej osób potencjalnie zainteresowanych naszym materiałem szkoleniowym, jakim budżetem dysponujemy i jaki cel chcemy osiągnąć. Sprzedaż kursów online należy skorelować ze swoją strategią marketingową. Jeśli więc prowadzimy już własną stronę lub sklep, warto sprzedawać kurs za pośrednictwem własnego serwisu. Dobrym rozwiązaniem będzie również stworzenie podstawowego kursu, który umieścimy na zewnętrznej platformie i który będzie kierować do naszego serwisu. Dla osób, które przygotowały swój pierwszy kurs online i które nie dysponują własną stroną, możliwość sprzedaży kursu na Udemy lub innej platformie będzie rozwiązaniem optymalnym.
Jeśli szukasz najlepszego dla siebie rozwiązania, skontaktuj się z ekspertką kursów online Magdaleną Pawłowską. Wspólnie podejmiecie najkorzystniejszą dla Twojego biznesu decyzję.
Fot. Shutterstock.