Jeśli zastanawiasz się, dlaczego portret biznesowy jest tak ważny i czy aby na pewno jego rola nie jest przeceniana, wpisz swoje imię i nazwisko w wyszukiwarkę i przyjrzyj się wszystkim obrazom, które otrzymasz jako wynik swojego zapytania. To właśnie zdjęcia wybrane przez roboty indeksujące są tymi, które stanowią Twoją wizualną reprezentację. Czas zadbać o to, aby mówiły jednym głosem, pokazując Cię w najlepszym świetle.
Portret wizerunek – sposób, by przedstawić się światu
Wysokiej jakości zdjęcie, portret wizerunek, to sposób, by przedstawić się społeczeństwu i zakomunikować, że reprezentowane przez Ciebie wartości są tożsame z założeniami marki, którą firmujesz swoją osobą lub też misją firmy, w której pracujesz. Portret biznesowy to swoistego rodzaju komunikat, którym dzielisz się z potencjalnymi klientami, rodzaj zapewniania, że cechuje Cię profesjonalne podejście, a świadczone przez Ciebie usługi są na wysokim poziomie.
Nadaj twarz swojej marce osobistej
Autentyczność to ważna rzecz w rozwoju marki. Nawet najlepsze produkty czy usługi nie będą sprzedawać się tak dobrze, jakbyś tego oczekiwał, jeśli osoby po drugiej stronie komputera nie poczują, że mają do czynienia z czymś prawdziwym, za czym stoi historia, z którą w jakimś stopniu mogą się identyfikować i ludzie, którzy wiele przeszli, żeby teraz być właśnie w tym miejscu. Portret biznesowy to sposób, by nadać marce twarz, uczłowieczyć ją i pokazać, że klienci nie mają do czynienia z bezosobowym systemem. Dzięki współpracy z profesjonalistą Twój portret wizerunek może być powodem tego, że telefony się rozdzwonią, a skrzynka e-mailowa zacznie pękać w szwach. W końcu nie od dziś wiadomo, że kupujemy od tych, których znamy, lubimy i którym ufamy.
Spersonalizuj firmę za pomocą zdjęć zespołu
Jeśli prowadzisz dużą firmę, portrety wizerunki pracowników pomogą Ci spersonalizować biznes. Dzięki nim połączysz ludzi z charakterem firmy i na odwrót. Sprawisz, że Twoja strona internetowa stanie się bardziej zachęcająca. Twarz życzliwie spoglądająca z ekranu komputera czy też uśmiechająca się do klienta to powód, by zostać na stronie kilkanaście lub kilkadziesiąt sekund dłużej. Portrety pracowników to bez wątpienia idealny sposób, by pokazać użytkownikom Internetu ludzką twarz swojego biznesu.
Portret wizerunek sprawia, że stajesz się bardziej przystępny
Umiejętnie wykonany portret biznesowy daje ludziom wyobrażenie o Twojej osobowości, a także zapewnia subiektywne wrażenie charakteru Twojej działalności, dzięki czemu łatwiej im podjąć decyzję o tym, czy firma, w której pracujesz, jest w stanie dostarczyć im tego, czego poszukują. Profesjonalne zdjęcie, które może być wykonane w naturalnym środowisku firmowym, sprawia, że potencjalni klienci czy też współpracownicy chętniej godzą się na spotkanie.
Buduj autorytet w sieci
Budowanie autorytetu to proces przebiegający na wielu płaszczyznach. W dobie cyfryzacji musisz zadbać nie tylko o to, jak Twoją firmę postrzegają pracownicy, współpracownicy i potencjalni klienci, ale również roboty indeksujące wyszukiwarek. Wykorzystując różne narzędzia, takie jak blogi, podcasty, media społecznościowe itp., możesz dzielić się swoim doświadczeniem, pomysłami i pasją i dzięki temu piąć się po drabinie prowadzącej na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Choć same zdjęcia teoretycznie nie są czynnikiem rankingowym Google, to jednak mają wpływ na SEO strony i Twoją widoczność online. Należy je łączyć z pozytywnym wpływem na doświadczenia użytkownika (UX). Portret wizerunek to sposób na wiarygodność w sieci. W świecie, w którym sztuczna inteligencja rozpycha się łokciami, twarz zamknięta w kadrze zyskuje na wartości.
Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistami od fotografii wizerunkowej – FANTASMATIC.