Marketing

Czym jest druk wielkoformatowy i jakie ma zalety?

• Zakładki: 70


Chcesz promować swoją firmę w świecie rzeczywistym i zostać zauważonym przez potencjalnych klientów? Sprawdź, czym jest druk wielkoformatowy. Zdobądź wiedzę i zdecyduj, czy Twoja firma skorzysta na reklamach wielkoformatowych.

Czym jest reklama wielkoformatowa?

Aby zrozumieć, czym jest druk wielkoformatowy i jakie stoją przed nim wyzwania, należy wcześniej zaznajomić się z reklamą wielkoformatową, której ów druk służy. Jak wskazuje nazwa, taką reklamę charakteryzuje duży format – łatwo wpadający w oczy, przykuwający spojrzenia. Do reklamy wielkoformatowej zalicza się billboardy i banery na ogrodzeniach, jak również nieco mniejsze produkcje: plakaty, tablice, szyldy, kasetony.

Druk wielkoformatowy – co to jest?

Reklama w wielkim formacie wymaga wysokiej jakości. Musi zostać wykonana wyraźnie, w dobrej rozdzielczości, z wyrazistymi kolorami zgodnymi z oryginalnym projektem graficznym. Do tego druk nie może się rozmazywać w deszczu ani blaknąć w promieniach słońca. Przykładowo wysokiej jakości druk wielkoformatowy w Łodzi przeznaczony na plakaty wykonywany jest na papierze kredowym o gramaturze od 135 g/m2 do 300 g/m2, a finalna reklama zostaje pokryta lakierem dyspersyjnym. Druk wielkoformatowy może też zostać naniesiony na folię, tkaninę czy plastik, czemu sprzyjają techniki lateksowa, solwentowa.

Druk wielkoformatowy – zalety

Do głównych zalet wielkoformatowych reklam i druku należą:

  • trwałość wewnątrz i na zewnątrz budynków,
  • odporność na wilgoć i promienie UV,
  • wyraziste grafiki i kolory,
  • doskonała widoczność dzięki pokaźnym wymiarom,
  • budowanie wizerunku marki,
  • szerzenie świadomości marki,
  • docieranie do ścisłej grupy docelowej.

Artykuł powstał we współpracy z drukarnią Printexpress z Łodzi.

Zdj. Shutterstock

70 rekomendacje
comments icon0 komentarzy
0 komentarze
43 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *