Chcesz promować swoją firmę w świecie rzeczywistym i zostać zauważonym przez potencjalnych klientów? Sprawdź, czym jest druk wielkoformatowy. Zdobądź wiedzę i zdecyduj, czy Twoja firma skorzysta na reklamach wielkoformatowych.
Czym jest reklama wielkoformatowa?
Aby zrozumieć, czym jest druk wielkoformatowy i jakie stoją przed nim wyzwania, należy wcześniej zaznajomić się z reklamą wielkoformatową, której ów druk służy. Jak wskazuje nazwa, taką reklamę charakteryzuje duży format – łatwo wpadający w oczy, przykuwający spojrzenia. Do reklamy wielkoformatowej zalicza się billboardy i banery na ogrodzeniach, jak również nieco mniejsze produkcje: plakaty, tablice, szyldy, kasetony.
Druk wielkoformatowy – co to jest?
Reklama w wielkim formacie wymaga wysokiej jakości. Musi zostać wykonana wyraźnie, w dobrej rozdzielczości, z wyrazistymi kolorami zgodnymi z oryginalnym projektem graficznym. Do tego druk nie może się rozmazywać w deszczu ani blaknąć w promieniach słońca. Przykładowo wysokiej jakości druk wielkoformatowy w Łodzi przeznaczony na plakaty wykonywany jest na papierze kredowym o gramaturze od 135 g/m2 do 300 g/m2, a finalna reklama zostaje pokryta lakierem dyspersyjnym. Druk wielkoformatowy może też zostać naniesiony na folię, tkaninę czy plastik, czemu sprzyjają techniki lateksowa, solwentowa.
Druk wielkoformatowy – zalety
Do głównych zalet wielkoformatowych reklam i druku należą:
- trwałość wewnątrz i na zewnątrz budynków,
- odporność na wilgoć i promienie UV,
- wyraziste grafiki i kolory,
- doskonała widoczność dzięki pokaźnym wymiarom,
- budowanie wizerunku marki,
- szerzenie świadomości marki,
- docieranie do ścisłej grupy docelowej.
Artykuł powstał we współpracy z drukarnią Printexpress z Łodzi.
Zdj. Shutterstock